top of page

BAHAYA LIPAS DIDALAM KERETA



Pernah tak anda bayangkan, anda seorang penakut lipas. Kemudian, sedang kusyuk memandu di highway, tiba-tiba mata anda terperasan ada lipas yang sedang merayap didalam kereta. Apa yang akan anda buat? Berhenti serta-merta, masih ada banyak kereta dibelakang. Nanti tak pasal-pasal kemalangan pula.


Bila ada lipas yang mula merayap dalam kereta, ini menunjukkan bahawa kereta anda kotor. Ada sampah yang membuat lipas berminat untuk berkunjung ke kereta anda.


Lipas tinggal dalam kereta untuk mencari tempat perlindungan, makanan dan juga tempat untuk membiak. Sisa makanan yang ditinggalkan didalam kereta merupakan sumber makanan mereka.


Tahukah anda, lipas menyebarkan 30 jenis bakteria yang boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Mereka juga meninggalkan cecair dan kotoran yang ada dibadan mereka.


Bagi mengelakkan lipas terus membiak, bersihkan kenderaan anda disetiap sudut, celah-celah dan ruang yang kecil. Pastikan segala sisa-sia makanan atau minuman anda buang setelah menggunakan kenderaan.


Like FB page : D'Brilliant Auto Spa


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page